Category: IP & Innovation
Millioner av mennesker bruker produkter og tjenester fra Cisco Collaboration og Google Cloud. Nå forenkles hverdagen deres betraktelig.
Som et ledd i en dypere allianse med Google lanserer Cisco nå den første bølgen av apper og tjenester med samarbeidsløsninger som er integrert med Google-produkter. Det handler om langt mer enn å sørge for at telefon, e-post, delte dokumenter og kundeservice-produkter fungerer sammen. Målet er å hjelpe mennesker med å bli mer effektive, slik at de kan gjøre jobben sin enda bedre.
Kunstig intelligens og maskinlæring vil radikalt endre måten vi mennesker jobber på i nær fremtid. Nå utforsker Cisco hvordan AI-tjenester fra Google Cloud-plattformen kan bidra til å utvide potensialet for samarbeid mellom folk.
De nye integrasjonene vil skje innenfor følgende nøkkelområder:
Contact Center AI er en enkel, sikker og fleksibel løsning som gir bedrifter med begrenset kompetanse innen maskinlæring muligheten til å bruke AI på kundesenteret. AI gir kundebehandlerne automatisk relevant informasjon som kan hjelpe dem i å føre samtaler med kundene, og lærer kontinuerlig slik at informasjonen blir enda mer presis over tid.
Kombinasjonen av Googles styrke innenfor AI og Ciscos globale nedslagsfelt kan gi betydelige forbedringer i måten selskaper interagerer med kundene sine på.
Å gjøre det enklere å planlegge møter og å delta i dem er bare en liten del av problemet som blir løst. Cisco utforsker også mulighetene for å bruke Google AI til funksjoner som å transkribere, oversette, oppsummere og administrere oppgaver, for å gjøre det lettere å iverksette det som diskuteres i møtene, uansett om folk har vært til stede i møtene eller ei.
– Samarbeidet mellom Cisco og Google Cloud vil ha stor verdi for kundene våre. Vi gleder oss over disse første integrasjonene og alt som er i vente etterhvert som vi jobber sammen for å forbedre måten vi alle jobber på i fremtiden. Dette er bare begynnelsen, sier visepresident Amy Chang i Cisco Collaboration.
Source: Cisco