IPR-strategi – Nøkkelen til verdiskaping

I dagens konkurranseutsatte marked besitter bedrifter en rekke verdifulle immaterielle rettigheter, som merkevarer, teknologi, knowhow, programvare, design, løsninger, databaser, og kunstneriske frembringelser. Til tross for dette, klarer mange bedrifter ikke å utnytte det fulle verdipotensialet som ligger i disse rettighetene. Dette resulterer i at bedriftene går glipp av betydelige verdier som kan styrke både deres markedsposisjon og bunnlinje.

DLA Piper Norway inviterer til frokostseminar 20. november hvor du vil få praktisk innsikt og verktøy for å bruke IPR som en verdidriver i din virksomhet. Gjennom ulike perspektiver og casestudier, får du en dypere forståelse for hvordan IPR-strategi kan styrke ditt konkurransefortrinn i både lokale og internasjonale markeder.

Program:

  • IPR som Verdiskaper: Hvordan strategisk bruk av IPR kan forbedre bedriftens markedsposisjon og øke lønnsomheten. (Patentstyret)
  • IPR sett fra styrets og ledelsens perspektivHva bør et ansvarlig styre / ledelse foreta seg med tanke på å håndtere risiko og verdipotensial knyttet til bedriftens og andre bedrifters IPR (Visindi | Rottefella).
  • Nøkkelelementer i en IPR-strategi: Identifisering, beskyttelse, forvaltning, utnyttelse, integrering i forretningsstrategien og håndheving av rettigheter (DLA Piper)
  • IPR i globale markeder: Panel fra internasjonale DLA Piper-kontorer

Seminaret avholdes i DLA Pipers lokaler i Bryggegata 6 på Aker Brygge. Frokost serveres fra 08:30, og programmet starter 09:00 og varer til ca. 11:00.

Velkommen!

Påmelding & Info her.

November 20 @ 08:30
08:30 — 11:00 (2h 30′)

Oslo

DLA Piper