NEWS

Cisco og Google styrker samarbeidet – berører over 150 millioner brukere verden over


< Back to all news

Cisco og Google styrker samarbeidet – berører over 150 millioner brukere verden over

Business

Category: IP & Innovation

Millioner av mennesker bruker produkter og tjenester fra Cisco Collaboration og Google Cloud. Nå forenkles hverdagen deres betraktelig.

Som et ledd i en dypere allianse med Google lanserer Cisco nå den første bølgen av apper og tjenester med samarbeidsløsninger som er integrert med Google-produkter. Det handler om langt mer enn å sørge for at telefon, e-post, delte dokumenter og kundeservice-produkter fungerer sammen. Målet er å hjelpe mennesker med å bli mer effektive, slik at de kan gjøre jobben sin enda bedre.

Kunstig intelligens og maskinlæring vil radikalt endre måten vi mennesker jobber på i nær fremtid. Nå utforsker Cisco hvordan AI-tjenester fra Google Cloud-plattformen kan bidra til å utvide potensialet for samarbeid mellom folk.

De nye integrasjonene vil skje innenfor følgende nøkkelområder:

  • Ved hjelp av AI vil kundebehandlere kunne svare på spørsmål raskere og bedre. Mer enn tre millioner mennesker som jobber i kundeservice på verdensbasis bruker allerede programvare fra Cisco. Vårt mål er å gjøre samtalene med kundene så gode som overhodet mulig. Derfor legges Google Artificial Intelligence (AI) nå til de eksisterende Cisco Customer Journey-løsningene, gjennom Google Clouds nye Contact Center AI-løsning.

    Contact Center AI er en enkel, sikker og fleksibel løsning som gir bedrifter med begrenset kompetanse innen maskinlæring muligheten til å bruke AI på kundesenteret. AI gir kundebehandlerne automatisk relevant informasjon som kan hjelpe dem i å føre samtaler med kundene, og lærer kontinuerlig slik at informasjonen blir enda mer presis over tid.

Kombinasjonen av Googles styrke innenfor  AI og Ciscos globale nedslagsfelt kan gi betydelige forbedringer i måten selskaper interagerer med kundene sine på.

  • Book et Webex møte med din Google kalender med ett klikk. Med Googles Suite vil man innen kort tid se Webex Meetings-ikonet hver gang man planlegger et møte i Google-kalenderen sin. Deltakerne kobler seg på gjennom en videoenhet fra Cisco. Alternativt kan man delta gjennom Chrome-nettleseren med ett eneste trykk, uten å måtte laste ned noe som helst, eller sette opp en gjeste-konto. Selv om forskjellige selskaper har laget verktøyene vil det føles som om de er bygget for å jobbe sammen.

Å gjøre det enklere å planlegge møter og å delta i dem er bare en liten del av problemet som blir løst. Cisco utforsker også mulighetene for å bruke Google AI til funksjoner som å transkribere, oversette, oppsummere og administrere oppgaver, for å gjøre det lettere å iverksette det som diskuteres i møtene, uansett om folk har vært til stede i møtene eller ei.

  • De nye integrasjonene gjør det også mulig å legge til Cisco-verktøy i Android-apper. Takket være Webex Teams Android SDK kan utviklere enkelt legge til Ciscos samarbeidsverktøy i Android-applikasjoner. En ingeniør på et skip ute på havet som behøver bistand fra en ekspert på land kan for eksempel legge til Ciscos videomøter i smartbrillene, og på den måte vise hva han eller hun selv ser.
  • Google Docs, Sheets, Slides og Forms kan nå også brukes i Webex Teams, som er en samhandlingsplattform bestående av chatting, fildeling, whiteboarding og møter. Etterhvert som mennesker samarbeider mer og mer om innhold, utforsker Cisco og Google ulike måter som kan gjøre jobben enklere. Det betyr slutten på å måtte dele dokumenter om og om igjen etterhvert som folk redigerer på nytt. Del det en gang, rediger så mange ganger du trenger eller samarbeid om innhold så ting blir gjort enda raskere. Alle har alltid den siste – og beste – versjonen av dokumentet.

– Samarbeidet mellom Cisco og Google Cloud vil ha stor verdi for kundene våre. Vi gleder oss over disse første integrasjonene og alt som er i vente etterhvert som vi jobber sammen for å forbedre måten vi alle jobber på i fremtiden. Dette er bare begynnelsen, sier visepresident Amy Chang i Cisco Collaboration.

Source: Cisco